METODISKĀ DIENA PII DAUGAVIŅA
2020.09.03. Metodiskā diena Salaspils PII “Daugaviņa”
Kā jebkurai pārmaiņai, kas prasa pārvērtēt, apzināties un nostiprināt noteiktas pedagoģiskās prakses, bērnudārzos tiek pievērsta pastiprināta uzmanība jauno kompetenču mācību satura ieviešanai, mācību jomu, caurviju prasmju, vērtību un tikumu attīstīšanai. Skolotājas gūst idejas pirmsskolas mācību vides iekārtošanā atbilstoši jaunajai kompetenču pieejai. Pilnveido zināšanas ieviešot darbā jauno kompetenču izglītības modeli. Lai pilnveidotos, ir nepieciešams dalīties pieredzē ar citām pirmsskolām, plānot, ieraudzīt un izvērtēt savu un citu paveikto.
2020 gada 9.martā Salaspils pirmsskolu pedagogi un izglītības speciālisti tikās PII “Daugaviņa”. Metodiskajā dienā, tikās ar jaunā izglītības modeļa izstrādātāju un programmas aprobētāju, eksperti Initu Irbi. Metodisko dienu apmeklēja 22 novada izglītības speciālisti. Salaspils pirmsskolu pedagogi vēroja integrētās rotaļnodarbības, mācību vides iekārtošanu mācību procesa īstenošanai.
Iestādes vadītāja I. Ģēģere stāstīja par idejām un ieguldīto darbu veidojot Dabas taku, kurā bērni pēta, izzina dabas daudzveidību, kukaiņus un augus. Āra vide, kurā bērni rotaļājas ar prieku, veic pētījumus un eksperimentē, bērni izzina apkārtējo pasauli un Dabas taka pilda āra klases funkcijas. Šādas metodes veicina bērnu vispārēju attīstību un jēgpilnu mācīšanos.
Pēc nodarbību un teritorijas apskates notika vērtīga un interesanta pedagogu un izglītības speciālistu pieredzes apmaiņa un diskusijas par vēroto. Skolotājas uzdeva jautājumu par caurviju prasmju integrēšanu mācības procesā, sasniedzamo rezultātu un bērnu zināšanu novērtēšanu. Skolotājas guva jaunu pieredzi vērojot atklātās nodarbības uzzināja, papildināja zināšanas par Caurviju prasmēm un Vērtēšanas metodēm pirmsskolā.
Šādi pieredzes apmaiņas pasākumi nodrošina profesionālu atbalstu pedagogiem jaunā izglītības programmas satura ieviešanā un īstenošanā. Pirmsskolu speciālistu tikšanās un konsultācijas ļauj skolotājām labāk izprast jauno mācību metožu praktisko pielietojumu, mērķtiecīgāk veidojot jauno pieeju pirmsskolu apmācības procesā, balstoties uz bērnu vecumposma īpatnībām un atbilstību sabiedrības vajadzībām. Rezultātā novada pirmsskolas pedagogi saņēmuši metodisko atbalstu jaunās kompetenču pieejas ieviešanā.
Vad.vietn.ped.darbā Lolita Krole