Eko skola
PII DAUGAVIŅA EKOSKOLA 2024./2025.m.g. TĒMA
“ENERĢIJA”
Veselības nedēļas galvenā doma ir mudināt bērnus, jauniešus, vecākus, seniorus, vairāk iesaistīties fiziskās aktivitātēs, sniegt stimulu, lai pēc Veselības nedēļas cilvēki vairāk sportotu patstāvīgi. Arī bērnudārzā Sporta skolotāja Zane Saudorga vadīja bērniem sporta aktivitātes ar velosipēdiem.
KOMPOZĪCIJU IZSTĀDE SALASPILS BOTĀNISKAJĀ DĀRZĀ
APBALVOŠANA “ZAĻAIS KAROGS”
PII DAUGAVIŅA EKOSKOLA 2023./2024.m.g.
GADA TĒMA “ATKRITUMI”
Salaspils pirmsskolu “Āra izglītības diena” Salaspils Botāniskajā dārzā.
Šī gada 14.maijā visas Salaspils pirmsskolas pulcējās Salaspils Botāniskajā dārzā, lai kopīgi svinētu “Āra izglītības dienu”. Āra izglītības diena jau kļuvusi par tradīciju Salaspils pirmsskolām un tiek rīkota jau 3 gadu. Pasākuma mērķis ir atbalstīt Ekoskolu un vides izglītības iniciatīvu veicināt bērnu izglītošanos dabā. Pasaulē tā ir globāla kustība, kas rosina mācīšanos āra vidē kļūstot par pavasara tradīciju ne tikai Ekoskolām, bet arī citām pirmsskolām. https://outdoorclassroomday.com/
Pasākuma atklāšanu vadīja latviešu biologs, NBD dendrofloras nodaļas vadītājs Andrejs Svilāns
Oranžērijas laukumā mūs sagaidīja PII “Saime” sporta skolotājs Aleksandrs Astafičevs un kopīgi ar bērniem veica dažādus veiklības uzdevumus.
Aktualizējot Ekoskolu “Bioloģiskā daudzveidība” tēmu, PII “Atvasīte” bija sagatavojusi orientēšanās uzdevumus Salaspils Botāniskā dārza dabas takā. Āra vide labi noder interaktīvām dabaszinību, matemātikas un valodas nodarbībām, kuru laikā bērni iepazinās ar Salaspils Botāniskā dārza interesantākajiem vides objektiem. Darba lapā katrai komandai bija jāieraksta atbildes uz jautājumiem par Botāniskā dārza dabas takā sastopamajiem augiem, dīķi un purvu.
Lauku sētā bērni iepazina gan putnu gan kukaiņu mājas. Vēroja ziedošās ābeles, mācījās puķu nosaukumus.
Kopīgi ar PII “Daugaviņa” sporta skolotāju Ritvaru Eimani izbaudīja kustību prieku, sauli un kopā būšanu vingrojot un izpildot uzdevumus stafetēs. “Veselīgs dzīvesveids” un sporta aktivitātes bērniem sniedz gandarījumu par labi pavadītu laiku, uzlabo saskarsmes prasmes un veido pozitīvu pašapziņu.
Kopīgi ar bērniem ievērojām Ekoskolu principu “Ko atnesi, to savāc!”, dabai draudzīgu attieksmi.
Paldies Salaspils PII “Saime” grupai “Sprīdīši”, PII “Atvasīte” grupai “Pūcītes”, PII “Daugaviņa” grupai “Bitītes” un Salaspils 1. pirmsskolai “Jāņtārpiņš” un “Saulīte” grupām “Rūķīši” un 1. grupai, Salaspils 2.pirmsskolas 1. grupai par dalību āra aktivitātēs, orientēšanās uzdevumu veikšanā un āra izglītības popularizēšanā.
Salaspils Ekoskolas: PII “Atvasīte”, PII “Saime”, PII “Daugaviņa”, sadarbībā ar NBD Izglītības un informācijas nodaļu
MĀCĪBU PROCESS IR DAŽĀDOTS AR VIDES IZGLĪTĪBAS TĒMĀM.
BĒRNI MĀCĀS ŠĶIROT ATKRITUMUS INTEGRĒJOT SASNIEDZAMOS REZULTĀTUS MĀCĪBU JOMĀS
Katru mācību gadu arī “Mazā ekopadome” veic vides novērtēšanu
RĪCĪBAS DIENU PASĀKUMI
“Veselīgo salātu diena”
Talkošana notiek 2 reizes gadā
… un stādām tulpju sīpolus
Bērni pēta un anketās fiksē
piesārņojuma veidus
PII “Daugaviņa” mazā ekopadome un vides kodekss 2023./2024.m.g.
EKOSKOLA 2022./2023.m.g.
“ĀRA VIDES IZGLĪTĪBAS DIENA” 18.05.2023.
Interese par dabu piemīt visiem bērniem, taču tā attīstās un nostiprinās tikai paša bērna aktīvā darbībā. “Āra vides izglītības dienas” mērķis ir atbalstīt Vides izglītības iniciatīvu pirmsskolās veicināt pētniecību un izglītošanos dabā, svaigā gaisā un šādas aktivitātes kļūtu par ieradumu katrā ģimenē. Šādi pasākumi māca bērniem apkārtējās vides daudzveidību un daudzveidīgos iepazīšanas veidus.
Uzdevumi par Latvijas augu, kukaiņu un dzīvnieku daudzveidību, radoši mākslinieciskās darbnīcās dabā un fiziskās aktivitātes sporta skolotāju organizētajās rotaļās.
Botāniskā dārza oranžērijā iestādes iepazinās un apskatīja augu dažādību un eksotiskos augus un dzīvniekus.
Pasākumā pildīja “Daces tantes dobes” uzdevumus un mājas darbu par Latvijas augu, kukaiņu un dzīvnieku dažādību.
Pasākumā iekļauti pētniecības vingrinājumi, ar kuru palīdzību tiek attīstītas praktiskās iemaņas un darba paņēmieni (tehnikas); kas pamatoti uz reālu problēmu risināšanu; pieredzes iegūšana, kuru iespējams izmantot dabas pētīšanā.
PII “Atvasīte”, PII “Saime” un PII “Daugaviņa”, sadarbībā ar NBD Izglītības un informācijas nodaļu